Artikkelit

Millainen on hyvä ja tehokas AdWords-mainos?

15.6.2014

bGH Uusmedia on nykyään Eeco

Olemme tuoneet vanhat kirjoituksemme bgh.fi-sivulta. Pääset tutustumaan uusimpiin sisältöihin täältä.

 

AdWords mainoksissa sinulla on todella rajattu tila käytössä, jossa on pystyttävä erottautumaan muista mainostajista. Jotkut ovat saaneet aikaan loistavia tuloksia AdWords mainonnalla ja toiset taas ovat epäonnistuneet rajusti.

Tulokset syntyvät vasta laskeutumissivulla ja siellä tapahtuvissa asioissa, mutta sitä ennen käyttäjät ovat saatava klikkaamaan mainoksia.

 

Käytössäsi on:

25 merkkiä otsikolle
70 merkkiä mainostekstille (35 merkkiä / rivi)
35 merkkiä näytettävälle URL-osoitteelle

Eli ei paljoa.

 

Tässä vinkkejä kuinka tehdä toimivia AdWords-mainoksia:

 

1. Käytä numeroita

Numeroita käytetään paljon AdWords-mainoksissa. Ne auttavat erottautumaan muista mainoksista, jotka sisältävät pelkästään kirjaimia. Sen lisäksi ne lisäävät mainoksesi tarkkuutta. Numerot kertovat käyttäjille suoraan mitä he saavat ja kertomalla hinnan vältät klikkaukset käyttäjiltä, jotka eivät ole kohderyhmääsi.

2. Käytä ASCII-merkkejä

Kuten numerot, myös ASCII-merkit erottautuvat tavallisesta tekstistä ja kiinnittävät käyttäjien huomion helpommin.

3. Keskity hyötyihin

Monissa hyvin toimivissa mainoksissa kerrotaan hyödyistä, joita mainostavan yrityksen tuote tai palvelu tarjoaa. Ja koska merkkejä on käytössä hyvin rajallinen määrä on suositeltavaa käyttää ”Klikkaa ja lue lisää” -tyylistä ratkaisua klikkien saamiseksi.

4. Tarjoa luotettavuutta

Hyödynnä mainoksissa referenssejä. Näin luot uskottavaa kuvaa yrityksesi toiminnasta ja vakuutat käyttäjät heti kättelyssä.

5. Tee tarjous, josta ei voi kieltäytyä

Ihmiset etsivät tarjouksia ja tarttuvat niihin. Hyödynnä tarjouksia saadaksesi käyttäjät klikkaamaan mainoksiasi ja yritä sivuilla myydä heille lisää tai kalliimpia tuotteita.

6. Call to action

Kehota ihmisiä toimimaan ja tekemään haluttu toimenpide. Se auttaa ihmisiä tekemään haluttu toimenpide ja parantamaan konversiota.

 

Testaamalla varmistat onnistumisen

 

Toimivissa mainoksissa on käytetty vähintään yhtä näistä keinoista, monissa useampia. Toimivat mainokset eivät ole ylihehkuttavia, sillä käytössäsi on erittäin rajallinen määrä merkkejä, joten ne on hyödynnettävä parhaalla mahdollisella tavalla saadaksesi ihmiset klikkaamaan mainoksiasi.

Erotu kilpailijoistasi. Se on ainut keino taata, että ihmiset klikkaavat mainoksiasi ja saada kauppaa tätä kautta. Kilpailluilla avainsanoilla on paljon mainostajia ja on tapauksia, joissa mainoksissa on täysin samat tekstit lukuunottamatta näkyvää URL-osoitetta. Tehdessäsi mainoksia käy kilpailijat läpi ja mieti kuinka voit erottautua eduksesi heistä.

Sinun täytyy testata mainoksiasi jatkuvasti, jotta voit saada parhaat tulokset aikaiseksi. Mainosten ja laskeutumissivujen testaaminen on tärkein tekijä, joilla saat tuloksia aikaiseksi ja kehität kampanjoitasi.