WooCommerce Tarjouspyynnöt -lisäosalla yllätät asiakkaasikin sillä, miten helposti tarjouspyynnön voi jättää verkkokaupassa ostoskorin sisällöstä. Sinun ei tarvitse käyttää kallisarvoista kauppiaan aikaasi vapaamuotoisten sähköpostien lukemiseen, vaan vastaat tarjouspyyntöön muutamalla klikkauksella.
WooCommerce Tarjouspyynnöt -lisäosalla:
Oletko kehittäjä? Täältä löydät tarkan teknisen dokumentaation lisäosaamme.
Työkalu, jolla tuot tarjouspyyntöjen jättämisen ja tarjousten antamisen osaksi verkkokauppaasi.
Oletko B2B-verkkokauppias? Saatko usein tarjouspyyntöjä puhelimitse, sähköpostitse tai kankeiden, monimutkaisten lomakkeiden kautta? Suuret erät ja loppusummaltaan arvokkaat ostoskorit ovat usein kilpailutuksen kohteena. Samalla asiakkaat myös usein punnitsevat potentiaaliset yhteistyökumppanit pidemmän aikavälin tähtäimellä.
Tänä päivänä ei kannata menettää verkkokauppa-asiakkaita liian korkeiden hintojen tai sähköpostien joukkoon hukkuvien yhteydenottojen vuoksi. Siksi kannattaa investoida kauppiastyötä helpottaviin ja asiakkaita palveleviin ominaisuuksiin, joiden avulla nouset kilpailijoidesi edelle.
Eli mitä jos antaisit asiakkaasi tehdä tarjouspyynnön hänen itse kokoamansa ostoskorin sisällöstä? WooCommerce Tarjouspyynnöt -lisäosan avulla tarjoat asiakkaillesi sinulle sopivan hinnanalennuksen suoraan WooCommerce-verkkokauppa-alustaltasi.
Voit itse asettaa ehdot, joiden täyttyessä ostoskoriin ilmestyy ”Jätä tarjouspyyntö” -toiminnallisuus. Hallitset saapuvia tarjouspyyntöjä sujuvasti yhdestä paikasta ilman sähköpostitulvaa tai kankeita erillisiä järjestelmiä. Tarjouspyynnöt-ominaisuuden avulla tehostat verkkokauppiaan arkeasi ja ajankäyttöäsi.
Tiedätkö, kuinka usein asiakkaasi hylkäävät ostoskorin verkkokaupassasi? Kuluttajaverkkokaupoissa arviolta vain 1/3 ostotapahtumista viedään loppuun saakka, mutta B2B-verkkokaupoissa luku saattaa olla jopa suurempi.
Kauppiastyösi helpottamiseksi kokosimme omalle välilehdelleen raporttinäkymän, josta voit tarkastella lukujen valossa:
Tarjouspyyntöjen ja tarjousten luvut on esitetty kappalemäärissä, euroissa, sekä prosenttiosuuksina kokonaisraportista. Näkymän voi myös suodattaa tietylle aikavälille, esimerkiksi mikäli haluaa tarkastella ainoastaan ensimmäisen vuosineljänneksen myyntiä tarjouspyyntöjen osalta.
Myös konversioprosenttia saa seurattua sekä tarjouspyynnöstä ostokseen, että tarjouksesta ostokseen.
Raportin voi ladata napista painamalla CSV-tiedostona tarkempaa tarkastelua tai kirjanpitoa varten.
Loimme tarjouspyyntöjen käsittelyä varten verkkokaupan taustahallintaan näppärän käyttöliittymän, jossa voit antaa asiakkaallesi tarjouksen prosentuaalisena tai euromääräisenä. Samalla voit itse määrittää, kuinka kauan tarjous on voimassa.
Asiakkaasi saa ilmoituksen, kun olet käsitellyt tarjouspyynnön ja näkee oman tilinsä takaa antamasi tarjouksen. Yhdellä klikkauksella tarjouksen saa hyväksyttyä ja siirrettyä ostoskoriin, eikä vaadita enää muuta kuin tilauksen maksaminen.
Suuret erät ja loppusummaltaan arvokkaat ostoskorit ovat usein kilpailutuksen kohteena. Asiakkaita ei kannata menettää siksi, ettei heille tarjota edes mahdollisuutta kysyä halvempaa hintaa haluamalleen ostoskorin sisällölle.
Asiakkaasi voi itse koostaa tarjouspyynnön sisällön verkkokaupassasi ja valita ostokorissa tarjouspyynnön, mikäli haluaa tarjouksen tilaukselleen.
Otimme lisäosaa kehittäessämme huomioon sen mahdollisuuden, että asiakas saattaa pyytää tarjousta hyvinkin pienestä tilauksesta. Sen vuoksi tarjouspyyntöominaisuus aktivoituu täysin verkkokauppiaan asettamien ostoskori-, tuotekohtaisten tai käyttäjärooliin sidottujen ehtojen perusteella. Ehdoksi voi siis asettaa esimerkiksi ostoskorin minimiarvon, jonka ylittyessä asiakkaalle ilmestyy tarjouspyyntömahdollisuus ostoskorissa.
Tarjouspyyntölomake on integroitu verkkokauppa-alustaan, joten tarjouspyynnöt saapuvat aina standardisoidusti sen sijaan, että joutuu käymään läpi vapaamuotoisia sähköposteja.
Myöskään asiakkaan ei tarvitse miettiä, millaisia sanamuotoja hän käyttäisi, koska tarjouspyynnön voi jättää napin painalluksella. Tarjouspyyntöön generoituu automaattisesti ostoskorin sisältö ja asiakkaan ei tarvitse muuta kuin syöttää yhteystietonsa ja halutessaan saateviesti.
Verkkokauppias saa tiedon uudesta tarjouspyynnöstä sähköpostiin.
Asiakas pysyy ajan tasalla tarjouspyynnöistään oman tilin takaa löytyvältä koontisivulta. Hyväksyessään tarjouksen, kaikki tarjouksen sisältävät tuotteet siirtyvät automaattisesti ostoskoriin ja asiakas pääsee parilla klikkauksella maksamaan.
Koontisivulla asiakas voi tarkastella tarjouspyyntöjen sisältöä, sekä niiden käsittelyn tilaa. Kun verkkokauppias lähettää tarjouksen, asiakas saa siitä ilmoituksen myös sähköpostitse. Tarjouksen voi hyväksyä (tai hylätä) sekä sähköpostiviestin, että oman tilin kautta.
Verkkokauppias voi asettaa tarjoukselle voimassaoloajan, jolla viestii odottavansa tarjoukseen vastausta tietyn ajan sisällä. Näin asiakkaan ostopäätöstä on helppo johtaa.
Sen lisäksi, että saat halutessasi kaikista tarjouspyynnöistä sähköposti-ilmoitukset, voit myös hallita niitä massana tai yksitellen WooCommercen admin-ympäristön hallintatyökalun kautta.
Hallintatyökalun takaa voit tarkastella avoimia ja hyväksyttyjä tarjouspyyntöjä yleisnäkymästä, josta näet nopealla silmäyksellä esimerkiksi, mikä tarjouspyyntö odottaa sinun toimenpiteitäsi ja mikä asiakkaan hyväksyntää.
Näet myös tarjouspyynnöt, jotka on hylätty tai peruttu sinun tai asiakkaan toimesta, sekä tarjouspyynnöt, joita asiakas ei syystä tai toisesta ole hyväksynyt voimassaoloajan puitteissa.
Hallintatyökalun avulla voi suodattaa yleisnäkymää käytännössä kaikilla mahdollisilla tavoilla: sähköpostin, tarjouspyynnön tilan tai tietyn aikavälin puitteissa. Lisäksi yleisnäkymästä löytyy hakukenttä, jonka avulla voit hakea nopeasti tietyn asiakkaan tiettyä tarjouspyyntöä sähköpostiosoitteen perusteella.
Yksittäisen tarjouspyynnön hallintasivulta löydät tarkemman sisällön tarjouspyynnöstä, josta asiakas haluaa alennuksen.
Voit päättää, haluatko antaa tarjouksen euromääräisenä vai prosentuaalisena, sekä manuaalisesti määrittää annettavan alennuksen. Lisäksi voit päättää, miten kauan antamasi tarjous on voimassa, jolloin sekä varmistat, että asiakkaalla on riittävästi aikaa pohtia tarjousta, että asiakas ei jää turhan pitkään pohtimaan tarjousta.
Olemassaoleva tarjous päivittyy, kun lähetät tarjouksen asiakkaalle.
Tarjousta voi päivittää sen jälkeen, kun olet sen asiakkaalle lähettänyt, vaikka se olisi yhä hyväksymättä. Voit myös lähettää asiakkaan hylkäämän tarjouksen jälkeen uuden, paremman tarjouksen, mikäli olet käyttänyt pelisilmää ja antanut ensimmäisen tarjouksen pienellä bufferilla.
WooCommerce Tarjouspyynnöt -lisäosan asetuksista saat säädettyä ominaisuuden aktivoitumisen edellyttäviä ehtoja. Ehtoja on mahdollista määrittää niin ostoskori-, tuote- kuin käyttäjäkohtaisestikin. Lisäksi on mahdollista määrittää, tuleeko ostoskorille tai tuotteelle määritetyistä ehdoista täyttyä kaikki vai riittääkö ainakin yhden ehdon täyttyminen.
Ostoskorin ehdoille tulee aina määrittää ehto, vertailuoperaattori ja arvo. Vaihtoehdot ovat välisumma (veroineen tai ilman), uniikit tuotteet, sekä tuotteet. Vertailuoperaattorina toimii suurempi kuin, yhtä suuri kuin, pienempi kuin, sekä suurempi/pienempi tai yhtä suuri kuin. Arvo on numeraalinen.
Tuotteen ehtovaihtoehdoista löytyy tuote, osasto, tuotemerkki, avainsanat ja toimitusluokka. Ehdon tulee joko sisältää tai ei sisältää valittu nimike.
WooCommercessa on useita käyttäjärooleja, joista voit valita, mille tarjouspyyntöominaisuutta tarjotaan. Oletusarvo on, että tarjouspyyntöä tarjotaan kaikille, mikäli roolia ei ole erikseen rajattu.
Lisäksi jos verkkokaupassasi on käytössä Eecon kehittämä Asiakasryhmät-lisäosa, voit määrittää asiakasryhmät, joille tarjouspyyntöominaisuus on ylipäätään mahdollinen. Lisäosat ovat keskenään yhteensopivia. Mikäli sinulla ei vielä ole Asiakasryhmät-lisäosaa käytössäsi, mutta olet kiinnostunut ottamaan sen osaksi verkkokauppasi ominaisuuksia, ole yhteydessä myyntiimme (puh. 020 730 6460), niin keskustellaan lisää.
Koska voit verkkokauppiaana päättää, miten pitkään kukin tarjous on voimassa, voit myös määrittää asetuksista, milloin potentiaalinen asiakkaasi saa muistutuksen sähköpostiinsa tarjouksen erääntymisestä.
Tarjouspyyntöominaisuuden visuaalisella sijainnilla on myös väliä. Sijainnin ostoskorissa voi päättää seuraavista vaihtoehdoista: ennen ostoskoria, ennen ostoskorin yhteenvetoa, ostoskorin jälkeen, ostoskorin yhteenvedon yläosassa tai ostoskorin yhteenvedon alalaidassa.
Asetusten takaa löytyy myös oma kenttänsä lisenssiavaimelle, joka mahdollistaa lisäosan automaattiset päivitykset.
WooCommercen asetuksista löydät tuttuun tapaan tarjouspyynnöistä lähtevät sähköpostit, joiden sisältöä voit muokata haluamiksesi.
Sähköpostien sisältöön voi liittää esimerkiksi tarjouksen hyväksymiseen liittyviä ehtoja, mikäli ne poikkeavat alan standardista.
Asenna WooCommerce Tarjouspyynnöt -lisäosa.
Määritä ominaisuuden näkyvyyden ehdot asetuksista.
Räätälöi ulkoasu myyväksi.
Kaikki valmista ja seuraavaksi odottelemaan ensimmäisiä asiakkaita, jotka tarjouksen haluavat.
Ai niin, vielä sellainen juttu, että mikäli haluat apua ominaisuuden ulkoasun räätälöintiin, niin autamme mielellämme. Siihen, miltä tarjouspyyntöominaisuus näyttää, kannattaa muuten panostaa. Käyttöliittymän räätälöinnillä varmistat, että se houkuttelee asiakkaitasi ostoskorissa ja tarjouspyyntöjen tarkastelu oman tilin takaa on mielekkäämpää.
Tällä tavoin kasvatat verkkokauppasi myyntiä ja tarjouspyyntöjen konversioprosenttia.
Räätälöintipalvelu meidän kauttamme kustantaa kokonaisuudessaan 990 € sisältäen yhteisen leiskan suunnittelun ja tietenkin koodaustyön. Lisäksi asennetaan teidän puolesta lisäosa paikoilleen käyttövalmiiksi.
Jos jokin vielä mietityttää, niin kysy lisää lomakkeella tai varaa tapaaminen kalenteriin.