Facebook julkaisee uuden mainostyypin: Multi-Product Ads – Usean tuotteen mainokset
17.2.2015
bGH Uusmedia on nykyään Eeco
Olemme tuoneet vanhat kirjoituksemme bgh.fi-sivulta. Pääset tutustumaan uusimpiin sisältöihin täältä.
Facebookin mainostyökalut saavat jälleen uuden lisäyksen, jota on aiemmin voinut käyttää vain FBX:n tai kolmannen osapuolen kumppaneiden kautta. Uuden mainostyypin nimi on Multi-Product Ads, jonka voisi kääntää esimerkiksi usean tuotteen mainoksiksi. Ideana on siis, että käyttäjälle näkyy yhden mainostettavan tuotteen sijaan esimerkiksi kolme tuotetta. Tämä blogi kertoo tarkemmin mistä on kyse.
Mitä ovat usean tuotteen mainokset (Multi-Product Ads)?
Usean tuotteen mainoksilla voi nimensä mukaisesti mainostaa yhden mainoksen sisällä useaa eri tuotetta. Mainostyyppi toimii sekä puhelimessa, että tietokoneella. Jokaisella tuotteella on oma kuva, kuvaus ja URL, johon klikkaus ohjaa.
Miksi tämä on mahtavaa? Voit esimerkiksi verkkokauppiaana mainostaa useaa eri tuotetta yhden mainoksen sisällä! Kun tämän työkalun yhdistää verkkosivuilta kerättyihin mukautettuihin kohderyhmiin niin jälki saattaa olla tuhoisaa. Voit tehdä tuotekarusellin useasta eri tuotteesta ja mainostaa tuotteita esimerkiksi kävijille, jotka eivät tehneet ostoa.
Mainostyyppiä voi kuitenkin käyttää myös esimerkiksi liikenteen ohjaamiseen blogiin tai eri osiin verkkosivustojasi. Eli usean tuotteen mainokset toimivat myös muilla kuin verkkokaupoilla! Tärkeää on ainoastaan huomioida, että valitset oikeat tavoitteet tehdessäsi mainontaa, sillä uusi mainostyyppi toimii kahden eri Facebook-mainonnan tavoitteen mainonnassa:
- Verkkosivuklikit sivustollesi
- Konversiot
Tuloksia meillä ei ole vielä hirveästi julkaista, sen verran tuore työkalu on meille. Mutta julkaisemme heti kun saamme. Kolmannen osapuolten työkaluja käyttäessä mm. tälläisiä tuloksia on saatu: 42 %:n nousu CTR:issä ja 42-45 % lasku keskimääräisen konversion hinnassa.
Miten voin tehdä usean tuotteen mainoksia?
Usean tuotteen mainoksia voit tehdä ainoastaan POWER EDITORIN kautta. Ja huono uutinen on, että tätä kirjoittaessa edes meidän kaikille tileille ei ole auennut uusi mainostyyppi, mutta Facebookin mukaan se on tulossa kaikille tileille ajan myötä. (edit 18.2. – meille aukesi tänään kaikille tileille)
Usean tuotteen mainosten huomioitavat asiat ja käytettävissä olevat kohdat:
- Tavoite (kts. ylempää)
- Kohdeurl – esimerkiksi tuotteen tai blogipostauksen sivu
- Otsikko tuotteelle (tai sivulle) – otsikko on kuvan alla
- Kuvaus – vaaleanharmaa teksti otsikon alla
- Kuva (suositeltu koko 600 x 600 px)
- See more url (koko verkkokaupan tai sivuston pääurl) – tulee viimeiseksi ”tuotteeksi”
- Konversiopikselit
Facebook järjestää tuotteet halutessasi automaattisesti sen mukaan, kuinka hyvin ko. tuote on saanut sitoutumisia.
Tiedossa on siis erittäin KILLERITYÖKALU Facebook-mainostajalle. Lupaan kirjoittaa tuloksista paremmin kun niitä saamme kerättyä.
– Matti Ikäläinen
EDIT 18.2.2015 – Tänään aukesi ainakin meidän kaikille mainostileille uusi mainostyyppi. Mites muilla?