B2B-verkkokauppa,
josta asiakkaasi
ostaa enemmän

 

Unohda kankeat Excelit ja tilauslomakkeet, jotka asiakkaasikin tahtoisi unohtaa.

Moni luulee edelleen, että B2B-asiakkaat haluavat käyttää tilauksissaan hankalia ostojärjestelmiä tai kiemuraisia Excel-taulukoita. Kokemuksemme mukaan tiedämme, ettei näin ole.

Asiakkaallasi ei ole aikaa sähköpostimereen tai puhelimessa roikkumiseen. Nykyajan tilausjärjestelmän pitää toimia kuten minkä tahansa verkkokaupan – ostamisen pitää olla mahdollisimman yksinkertaista ja tukea omia prosessejasi.

 

Modernin B2B-verkkokaupan avulla:
  • Helpotat tilausten tekoa
  • Säästät myyjien ajan olennaiseen
  • Automatisoit prosesseja
  • Saat sujuvat integraatiot muihin järjestelmiin
  • Hyödynnät kuluttajapuolen parhaat myynnin ja markkinoinnin työkalut
B2B-verkkokaupan näkymiä
Tilausnäkymä

Tee ostamisesta aidosti helppoa

Moderni B2B-tilausjärjestelmä huomioi asiakkaan tarpeet ja tekee ostokokemuksesta mieluisan. Asioinnin helppous saa asiakkaasi palaamaan, joten siihen kannattaa panostaa.

Ratkaisumme avulla:

  • Asiakkaidesi on helppo tehdä tunnukset.
  • Tilausprosessi on nopea
  • Tilausten toistaminen käy kätevästi.
  • Tuotteiden selaus ja haku on tehokasta. Tuotteita voi hakea esimerkiksi suoraan tuotenumerolla.
  • Asiakkaasi näkevät suoraan omat hintansa ja tuotevalikoimansa.

Case
Transmeri

  • Alustojen ja järjestelmien yhtenäistäminen
    Transmeri on suomalainen perheyritys, jonka liikevaihto on noin 170 miljoonaa euroa ja joka työllistää noin 525 työntekijää. Vuonna 2018 Transmeri yhtenäisti eri yritystensä alustoja sekä käytössä olevia järjestelmiä ja valitsi meidät verkkokauppakumppanikseen.
  • Vahva panostus verkkokauppaan
    Transmeri on panostanut viime vuosina vahvasti verkkokaupan tekemiseen.  Tähän mennessä olemme toteuttaneet heille kaksi B2B-verkkokauppaa ja kolme B2C-verkkokauppaa.
  • Integraatiot huomioitu
    Kaikki toteutukset on integroitu SAP-järjestelmään ja analytiikat kerätään PowerBi-palveluun.

    Helpota myyjien työtä

    • Priorisointi. Kun ohjaat pienemmät asiakkaat verkkokaupan alle, säästät myyjien aikaa isompien asiakkaiden palvelemiseen.
    • Myynnin automatisointi. Voit muistuttaa asiakkaita tilauksen tekemisestä tietyllä syklillä.
    • Ilmoitukset myyjille. Myyjä saa automaattisen ilmoituksen siitä, ettei asiakas ole hetkeen ostanut. Näin voit pitää nykyisistä asiakkaistasi paremmin kiinni.
    • Komissiot. Yleinen luulo on, ettei verkkokauppaostoksista voida osoittaa komissioita myyjille. Tämä onnistuu kuitenkin modernissa tilausjärjestelmässä. Voit siis nopeuttaa prosessejasi ilman, että myyjät kärsivät.
    • Liidit. Vaikka tuotteet ovat myynnissä verkossa, asiakas voi myös jättää yhteystietonsa myyjille.

    Paranna prosesseja

    Tilausjärjestelmässä korostuu yrityksen prosessien sujuvuus. Toimiva tilausjärjestelmä vähentää työntekijöidesi manuaalista työtä.

    • Saat asiakaskohtaiset hinnat, tuotevalikoimat ja saldot suoraan toiminnanohjausjärjestelmästä.
    • Ratkaisumme mahdollistaa prosenttialennusten ja nettohintojen käsittelyn. Voit siis hallita hinnoittelua erittäin vapaasti. 
    • Tilaukset siirretään yleensä toiminnanohjausjärjestelmään, jossa voit käsitellä niitä.
    • Voit hallinnoida tuotedataa tilanteen mukaan joko ERP:issä, verkkokaupassa tai erikseen käyttöön otettavassa PIM:issä.
    • Erämyynti sekä  minimi- ja maksimimäärät ovat usein tärkeitä toiminnallisuuksia. Voit hyödyntää niitä ratkaisussamme.
    • Saat motivoitua myyjiä toimivalla komissiojärjestelmällä, jonka voimme toteuttaa osaksi tilausjärjestelmää.
      Verkkokauppa, markkinointi ja ERP tukevat toisiaan modernissa B2B-verkkokaupassa.

      Integroi järjestelmät

      Liiketoiminnan kasvaessa B2B-verkkokaupan haasteet ja tarpeet muuttuvat. Olemme toteuttaneet kymmeniä integraatioita eri järjestelmiin.

      Tässä ainoastaan osa tekemistämme integraatioista. Jos käyttämääsi järjestelmää ei löydy joukosta, älä huoli! Pystymme tekemään integraatiot mihin tahansa rajapinnat omaavaan järjestelmään.

       

      Klarna, Paytrail, Svea, Stripe, Google Pay, Checkout, Apple Pay, Matkahuolto, pdx, SAP, Postnord, Posti, Netbaron, Maestro, Tradegecko, Mailchimp, Facebook, Zapier, ActiveCampaign Google ja Netvisor

      Hyödynnä modernit markkinointityökalut

      Nykyaikainen tilausjärjestelmä integroituu saumattomasti erilaisiin digitaalisen markkinoinnin työkaluihin. Pystyt siis hyödyntämään verkkokaupassasi kuluttajapuolen markkinointityökaluja tehokkaasti.

      • Rakennat helposti ostoshistoriaan perustuvia automaatioita.
      • Teet kätevästi uudelleenmarkkinointia eri markkinointikanavissa.
      • Hyödynnät tehokkaita segmentointeja sähköpostimarkkinoinissa.

      Tarjoa kiinnostavaa sisältöä

      Haluatko tarjota asiakkaillesi mielenkiintoista sisältöä? Ratkaisussamme  saat verkkokaupan ja yrityksen muut sisällöt samaan alustaan.

      • Asiakkaasi ei siis tarvitse siirtyä erilliseen verkkokauppaan tekemään tilauksia. Näin hän voi tutustua kiinnostaviin sisältöihin ja tehdä samalla ostoksia.
      • Alustan hallinta on helppoa. Henkilöstösi voi hallinnoida sisältöjä ilman koodaritaitoja.
      • Saat kerättyä kätevästi liidejä, kun käyttäjät tutustuvat  esimerkiksi blogeihin ja artikkeleihin.

      Yksi järjestelmä B2C- ja B2B-asiakkaillesi

      Myytkö tuotteitasi sekä jälleenmyyjille että loppuasiakkaalle? Verkkokaupparatkaisumme avulla hoidat molemmat asiakkaat yhdellä järjestelmällä.

      • Otamme huomioon eri asiakasryhmien erikoistarpeet: B2B-asiakkaat esimerkiksi selaavat tuotteita usein erilailla kuin kuluttaja-asiakkaat.
      • Saat halutessasi alustan myös verkkovalmennuksille.

      Case
      Four Reasons

      • B2C, B2B, verkkovalmennukset ja kansainvälisyys samassa paketissa
        Kauneusalan toimija Four Reasons halusi lähteä tekemään tosissaan verkkokauppaa, joten julkaisimme sille uuden verkkopalvelun huhtikuussa 2020. Yhdessä alustassa yhdistyvät B2C- ja B2B-verkkokauppa, verkkovalmennusalusta sekä kansainvälinen sivusto.
      • Sisältöä sekä myyntiä
        Verkkopalvelu sisältää myytävät tuotteet, valtavan määrän sisältöä sekä maailmanluokan toiminnallisuudet. Suunnittelussa korostettiin myös ristiinmyyntiä ja sisältöjen ohessa tehtävää myyntiä. Palvelu toimii lisäksi kansainvälisenä brändisivustona, jossa tarjotaan tuotetietoa jälleenmyyjille.
      • Alusta myös  jälleenmyyjille
        Verkkokaupan avulla Four Reasons pystyy tarjoamaan myyntialustan myös kampaamoasiakkailleen.
      Tilausjärjestelmän vaihtamisen tai uuden tekemisen ei tarvitse olla vuoden projekti. Moderni verkkokaupparatkaisumme mahdollistaa nopean ja tehokkaan käyttöönoton.

      1. Tarpeiden määrittely

      2. Päätös ja sopimus

      3. Graafinen suunnittelu

      4. Tekninen toteutus

      5. Testaus ja julkaisu

      Ota yhteyttä myyntiin

      Matti Ikäläinen
      Myynti- ja markkinointijohtaja
      040 569 4697 | matti.ikalainen@eeco.fi

      Kysy mitä tahansa moderniin B2B-verkkokauppaan liittyen:

      Takaisin ylös